حمو بيكا لشاكوش: مكنتش أصيل معايا وأنا سبب نجاحك

١ شهر مضت ٢٣
تطبيق الاخبار للجوال تابعنا على اخبار قوقل

وجه مغني المهرجانات حمو بيكا، رسالة إلى مغني المهرجانات حسن شاكوش، رسالة قوية قائلا له: «إنت مكنش أصيل معايا».

وأضاف حمو بيكا، في تصريحات تليفزيونية، مساء أمس السبت، كل أغاني شاكوش، أنا اللي منتجها، وأنا اللي كنت سبب في نجاحه.

وقال مغني المهرجانات حمو بيكا إنه واثق من نجاحه حال دخوله مجال التمثيل، وإنه كان يشعر بالندم الشديد في بداياته بعمل مهرجانات تحمل ألفاظا خارجة، قائلا: «بعترف أني غنيت كلام خارج وبنصح أي حد ميغنيش الكلام ده»، وعن «الناس اللي بتسأل إزاي أنا راكب عربية ولابس ذهب، ربنا له حكمة في كده».

من جهة أخرى كان حمو بيكا، تعرض لموجة انتقادات واسعة، بعدما نشر فيديو على حسابه بموقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك"، تضمن زيارته لطفلة مريضة بالسرطان.

وأعرب حمو بيكا، عن استيائه من منتقدي، تصوير زيارته لطفلة مصابة السرطان، قائلة على "فيسبوك": "بمناسبة البوست المنتشر بخصوص اني زورت الطفله الجميله في بيتها عشان هي بتحبني اولاً انا زورت الطفلة الجميله دي بناءاً علي طلبها، ثانياً انا مطلبتش ان حد يصورني او انا بتاجر بالمرض والتفكير الردئ جداً اللي بقي في الناس ده".

وأضاف حمو بيكا: "ثالثاً اهلها صورني عشان فرحتهم بوجودي مش لعرض الشو والمتاجره بالمرض والكلام الهايف ده ارحمو نفسكم من الهري الكتير.. بتتعبو نفسكم عالفاضي تفكيركم بقي منحدر بطريقة بشعه لازم الفتي في كل المواضيع انا مش بتاع شو ولا هكون بتاع شو في حاجة زي دي بالذات ارحمو من في الارض يرحمكم من في السماء".

ومؤخرًا، احتفل الفنان حمو بيكا بافتتاح مطعمه الجديد في الإسكندرية، وذلك وسط حضور عدد كبير من جمهوره ومحبيه، وشكرهم جميعًا على مساندته في هذه المناسبة، متمنيًا من الله أن يوفقه في مشروعه الجديد.

 

اقرأ أيضا: حلمي بكر: طردت حمو بيكا من لجنة اختبار«الموسيقيين» لاعترافه بأنه ليس مطربا

  1. الاخبار
  2. اخبار ترفيه فن والمشاهير