رواد السوشيال ميديا لـ جمال عيد: لو مصر مش عجباك اتفضل بألف سلامة

٣ اشهر مضت ٦٦
تطبيق الاخبار للجوال تابعنا على اخبار قوقل

هاجم رواد السوشيال ميديا، جمال عيد بسبب دفاعه عن جماعة الاخوان الارهابية وهجومة على مؤسسات الدولة المصرية.

وقال أحد رواد السوشيال ميديا : "هو أنت فرحان وفخور كده ليه بأنك واحد من شلة ليلى سويف وبناتها والرفيقة منى مينا .. على فكرة كنا بنتعلم زمان إن مهم جدا إختيار الرفيق قبل الطريق .. فالشلة دى على فكرة بيتقال عليها أصدقاء السوء فما تفرحشى وتنشكح أوى بيها كده ".

وأضاف : "على فكرة الناس دى ممكن يبقوا زمايلك على القهوة .. لكن دول عمرهم ما هيبقوا ناس يعتمد عليهم في بناء الدول دول آخرهم زي حضرتك كده بالظبط فتى وهرى على العالم الإفتراضي بتاعكوا المسمى فيس بوك عشان تلموا اللايكات إللى بناء عليها يتحاسبوا بالدولار ".

وقال آخر : "بالنسبة للجو الكئيب إللى أنت بتقول عليه موجود في مصر أحب أبلغك إن الحمد لله بالنسبة للى بيحصل حوالينا فإحنا في تقدم والمستقبل إن شاء الله لينا لكن أمثالك ما يعجبهمشي الكلام ده لإن حضرتك وشلتك وأمثالك وعينتك لازم يبقوا عايشين في أشباه الدول عشان يعرفوا يسترزقوا" .

وعلق آخر قائلا : "نصيحة للمستر حامل الجرين كارد لو مصر مش عجباك إتفضل بألف سلامة حصل لينا ومامتها وياريت ما نشوفشي طلعتك البهية مرة تانية لكن طبعا هناك مش ها تعرف تترافع عن تجار مخدرات وإرهابيين فأكيد يا عيني حسابك البنكي هايقل فمش هاتلاقي غيرسبوبتك القديمة وهي مهاجمة مصر تانى طبعا لكن الفرق إنك هاتكون من الخارج وقاعد مع شلة تانية من صحابك برضه اللى من عينتك زى بهى الدين حسن وعمرو واكد".

  1. الاخبار
  2. اخبار مصر